Краш тести дитячих автокрісел
Щороку німецький автоклуб ADAC проводить серію тестів дитячих автокрісел, вибираючи найактуальніші з моделей, що продаються.
Методика тестування ADAC
Для тестів дитячих автокрісел ADAC вибирає моделі відомих виробників. Насамперед крісло із закріпленим у ньому манекеном випробовується при фронтальному ударі на швидкості 64 км/год та бічному ударі на швидкості 50 км/год. На розгінній доріжці закріплюють кузов автомобіля (до 2006 року включно – VW Golf IV 5 дверей, з 2007 року – Opel Astra 5 дверей).
Для кожної моделі дитячого автокрісла краш-тести проводяться з манекенами мінімально та максимально можливого рекомендованого зростання/ваги, а також у сидячому та лежачому/напівлежачому (положення для сну) положеннях (для моделей усіх груп, що мають відповідні регулювання). Також на всіх моделях оцінюються такі параметри: регулювання ременя, відповідність розміру, стійкість закріпленого у машині крісла, підголівник.
Перевірка зручності встановлення (монтаж та демонтаж) крісла, застіблення та розстібування ременів, наявність інструкції з експлуатації, можливість припуститися помилки у закріпленні крісла проводиться для моделей, що пройшли тест на безпеку з гарною оцінкою.
При виведенні загальної оцінки беруться до уваги оцінки в категоріях «безпека» та «обслуговування та догляд», причому для підбиття підсумків враховуються найгірші результати тестів.
Тестування установки та статичні випробування проводяться в автомобілях з різними типами кузова: 3-х дверний хетчбек, седан та мінівен.
У 2007 році методика тестів змінилася
Щороку дитячі автокрісла стають безпечнішими, удосконалюється і методи тестування. У 2007 році ретельніше стали оцінювати прискорення голови при фронтальному ударі. Причиною цього послужили дані з власних досліджень аварій ADAC. Крім того, вперше використовувалися вдосконалені манекени, які мають більш виразну схожість із дитячою статурою. Також використовувався інший кузов автомобіля, в якому закріплюють крісла для динамічних випробувань - ним став Opel Astra 5 дверей замість VW Golf IV 5 дверей).
Наслідком зміни методики тестів стало те, що окремі моделі, конструкція яких не змінилася з 2006 року, які торік отримали оцінку «добре», за нових умов отримали лише «задовільно». Але тести попередніх років не могли проводитись за інших умов. І якщо ми хочемо підштовхувати виробників створювати безпечніші дитячі автокрісла, ми повинні посилювати методику наших тестів.
domkom.com.ua